Black Friday té Amerikaans

Aalsmeer – Nederlandse buren vinden Black Friday te Amerikaans, zo blijkt uit een onderzoek van het buurtplatform Nextdoor onder 1.100 leden van 20 jaar en ouder. Maar liefst 80% van de respondenten deelt deze mening. Twee op de drie geeft aan niet betrokken te zijn bij Black Friday, waarbij 89% van hen denkt dat consumenten misleid worden door ‘neppe’ kortingen. Desondanks scoort 39% een Black Friday-deal, waarvan 82% voor zichzelf koopt. Elektronica (22%) en mode (17%) zijn populaire categorieën.

Nextdoor Nederland benadrukt het belang van steun aan lokale ondernemers tijdens Black Friday, aangezien kleine bedrijven moeite hebben om te concurreren met grotere winkelketens. Country Lead Geert Mol moedigt aan bewust te kiezen voor lokale aanbiedingen. Een derde van de buren volgt hun favoriete winkels op social media, en 30% wil dat lokale ondernemers meer communiceren over hun Black Friday-acties. Nextdoor biedt ondernemers de mogelijkheid kosteloos een bedrijfspagina te starten en te communiceren met de buurt over aanbiedingen en activiteiten.

Foto: Pexels

Gepubliceerd: 25 november 2023 om 17:47 uur, geschreven door Elbert Huijts

Studio
Studio's Aalsmeer
Van Cleeffkade 15
1431 BA Aalsmeer

Telefoon
0297 - 325858
E-mail
info@radioaalsmeer.nl

×