Digisterker helpt inwoners op weg met digitale overheid

Aalsmeer – De Bibliotheek Aalsmeer start begin januari 2026 met de gratis cursus Digisterker – Werken met de digitale overheid. Overheidszaken zoals belastingaangifte, het aanvragen van toeslagen en het inzien van medische gegevens gaan steeds vaker online. De bibliotheek wil inwoners met deze cursus ondersteunen bij het zelfstandig gebruiken van deze digitale diensten.

De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten van twee uur en vindt plaats op maandagochtend 12, 19 en 26 januari en 2 februari 2026, van 10.00 tot 12.00 uur. De lessen worden gegeven in de Bibliotheek Aalsmeer. Tijdens de cursus krijgen deelnemers uitleg en oefenen zij met verschillende onderwerpen. Zo leren zij onder andere hoe zij een DigiD kunnen aanvragen en gebruiken, hoe zij informatie kunnen vinden op websites van de overheid en hoe zij gebruikmaken van het digitale patiëntenportaal van de huisarts of het ziekenhuis. Ook wordt er geoefend met het invullen van de belastingaangifte.

De cursus is bedoeld voor inwoners met enige computer- en internetervaring. Aan het einde van de cursus ontvangen deelnemers een certificaat van deelname.

De cursus is gratis, maar aanmelden is verplicht. Inschrijven kan door Anton Furnée te mailen via a.furnee@debibliotheekamstelland.nl of te bellen naar 020-545 55 56.

Foto: aangeleverde foto

Gepubliceerd: 26 december 2025 om 14:25 uur, geschreven door Elbert Huijts

Studio
De Oude Veiling
Marktstraat 19
1431 BD Aalsmeer

Telefoon
0297 - 325858
E-mail
info@radioaalsmeer.nl

×