Afgelopen week heeft het college van Aalsmeer het Promotieplan Aalsmeer 2017 – 2020 vastgesteld. Onder de naam ‘Visit Aalsmeer’ worden aankomend jaar onder andere een website opgezet en een Facebook-, Twitter- en Instagram-account geopend. Bezoekers worden straks uitgenodigd hun verhalen, belevenissen en foto’s te delen. Wethouder Jop Kluis en ondernemers Mike van der Laarse en Kirsten Verhoef zijn blij met de inspirerende ideeën in het plan. “Wij kunnen zelf wel zeggen hoe mooi Aalsmeer is, maar het komt veel sterker over als bezoekers vertellen hoe zij Aalsmeer beleven.”
Focus op doelgroepen
In het plan is een duidelijk onderscheid gemaakt in twee doelgroepen. De ene groep heeft behoefte aan actieve, sportieve en gezellige activiteiten en de andere groep is de rustige recreant die tijd heeft om regelmatig op pad te gaan en op zoek is naar cultuur en rustige, sportieve mogelijkheden. Voor de internationale bezoekers ligt de focus op water en bloemen.
Ervaringen delen
Belangrijk onderdeel van het promotieplan is dat bezoekers hun ervaringen delen. De makkelijkste weg is via de online sociale media. Aangezien men tegenwoordig steeds meer keuzes maakt op basis van andermans ervaringen, denk maar eens aan de recensies in een webwinkel, is het heel belangrijk dat Aalsmeer gezien wordt. Wethouder Jop Kluis:”Als we onze verhalen vertellen over bijvoorbeeld de schoonheid van de Westeinderplassen en bezoekers delen ook hun verhalen, filmpjes en foto’s, dan denken andere mensen: dat wil ik ook zien een meemaken. De bezoekers zijn onze ambassadeurs.”
Gemeente, ondernemers en bezoekers
Ondernemers Kirsten Verhoef en Mike ‘Multi’ van der Laarse zijn betrokken bij het project. Verhoef:”Ik merk dat steeds meer ondernemers leuke plannen hebben voor arrangementen. Dat moet dan wel een totaalpakket zijn, want mensen vinden het moeilijk om zelf alles uit te zoeken.” Van der Laarse denkt dat Floriworld en Fort Kudelstaart grote publiekstrekkers kunnen worden. Wethouder Kluis noemt het mooi dat als deze publiekstrekkers hun deuren openen “de gemeente de promotie al op orde heeft”. “Ik merk dat het bruist van de ideeën”, vervolgt Kluis. “Nu gaat het erom al die mooie verhalen te delen met Nederland en de rest van de wereld.”. Van der Laarse concludeert:”Het is belangrijk om actief te blijven en elkaar te blijven voeden met verhalen. Het gaat om een wisselwerking tussen gemeente, ondernemers en bezoekers. We moeten het samen doen. We zijn goed op weg!”
Het totale promotieplan kunt u lezen op www.aalsmeer.nl/promotieplan.
Gepubliceerd: 25 juli 2017 om 14:40 uur, geschreven door Frederik Tijssen
Studio
Studio's Aalsmeer
Van Cleeffkade 15
1431 BA Aalsmeer
Telefoon
0297 - 325858
E-mail
info@radioaalsmeer.nl