Overlast? Meld dit op de juiste manier

Met het mooie weer van de laatste tijd zijn we veel buiten met z’n allen. Genieten in de buitenlucht is heerlijk natuurlijk, maar leidt ook tot meer overlast. De laatste tijd krijgt de politie weer meerdere meldingen hierover, voornamelijk overlast van jeugd of van geluid. Mensen melden deze overlast ook steeds vaker via de social media kanalen aan de politie en daar loopt het een beetje mis.

“Allereerst zijn wij blij met de meldingen, maar via de social media kanalen kunnen wij hier niet direct inzet op plegen. Deze kanalen worden voornamelijk door medewerkers in hun privé tijd uitgelezen. Een eenheid aansturen naar de melding is dan niet mogelijk”, aldus de politie Aalsmeer/Uithoorn. Daarbij wordt een  melding via social media niet vastgelegd in het meldingensysteem. Dit systeem zet alle informatie over de melding in het registratieprogramma. Als er ergens veel overlast is, zien analisten dat in het registratie programma. De inzet van de politie wordt daar mede door bepaald. “Een melding via social media komt dus niet in het systeem en dan lijkt het dus alsof er niets aan de hand is”, staat in het bericht op Facebook te lezen.

Daarom verzoeken onze ordehandhavers om bij overlast meldingen (en alle andere meldingen) eerst 0900-8844 te bellen, of 112 bij spoed. Uiteraard kan eventueel aanvullend beeldmateriaal wel via social media worden verstuurd.

Het is maar even dat u het weet!

Foto: Politie Aalsmeer-Uithoorn

Gepubliceerd: 25 juni 2020

Studio
Studio's Aalsmeer
Van Cleeffkade 15
1431 BA Aalsmeer

Telefoon
0297 - 325858
E-mail
info@radioaalsmeer.nl

×